1850s-1870s : Společnost Waterbury Clock vyrábí první sloupkové stojací hodiny cenově dostupné americké dělnické třídě. Vzhledově imitující drahé dovážené hodiny byly osazeny levnými, sériově lisovanými mosaznými strojky. Tím byla odstartována dlouhá tradice Waterbury Clock Company v Naugatuck Valley ve státě Connectitut, známého v 19 století jako “Švýcarsko Ameriky”

1880s : Sesterská společnost Waterbury Watch vyrábí první levné mechanické kapesní hodinky a rychle se stává celosvětovou jedničkou v prodeji. Hodinky byly známé pro své extrémně dlouhé 9-ti stopé péro a byly prodávány v celé Severní Americe, Evropě, Japonsku a dokonce sloužily jako dárky domorodým náčelníkům v Africe. 1900s : S přelomem století přichází světově nejúspěšnější marketingový šéf Robert H. Ingersoll s modelem “Yankee”, prvními hodinkami v ceně jednoho dolaru. Během dvaceti let se s prodejem ve výši téměř 40 miliónů kusů stávají světovým bestsellerem a hodinkami “které proslavili dolar..”. Každý nosily Yankee – od Marka Twaina, přes horníky, farmáře až po prodavače a úředníky..

1917 : Během První světové války byly na žádost americké armády předělány Yankee na pro vojáky vhodnější náramkové hodinky. S vracejími se veteran se náramkové hodinky stávají populárními v širokých vrstvách a prodeje rychle rostou.

1930s : S popularitou prvního komiksu Mickey Mouse přichází Waterburry Clock s exklusivní licencí Walta Disneyho a vyrábí hodiny a hodinky s Mickey Mousem. Navzdory krizi kupují rodiče během několika let vice jak 2 milióny kusů.. Původní cena 1,50 dolaru se díky sběratelské vášni šplhá vzhůru.

1940s : Během Druhé světové války společnost nově přejmenovaná na U.S. Time Company zcela mění výrobní program na válečný a dodává spojeneckým vojskům mechanicky časovaná děla a protiletecké rozbušky.

1950s : Zkušenosti z vojenského výzkumu a masové výroby vedou k výrobě levného ale zcela přesného hodinového strojku. Nové náramkové hodinky pod značkou TIMEX jsou uvedeny na trh v roce 1950. V tištěné reklamě se objevují na plášti Mickeyho Mouse, zmražené v kostce ledu, 7 dní rotující ve vysavači, na klepetu obřího humra anebo na želvě ve vodní nádrži. Navzdory těmto a různým dalším “mučícím” testům hodinky stale tikají.. Nejznámnější komentátor své doby John Cameron Swayze prezentuje TIMEX v live testech - na vrtuli lodního motoru anebo zápěstí potapěče při skoku ze 87 stop vysokého útesu nedaleko Acapulca. “Statečné” hodinky, které "takes a licking and keeps on ticking®" (dostanou facku a stale tikají) se stávají předmětem obrovského zájmu a diváci po tisících vymýšlí nové a nové návrhy na jejich testování – jako seržant amerického letectva, který nabízí pád letadla s hodinkami na ruce.. Koncem 50-tých let každé třetí hodinky zakoupené v USA nesou značku TIMEX.

1960s : Značka TIMEX zdomácněla a zcela si podmanila trh. Společnost rozšiřuje a prohlubuje výrobní řadu, uvádí na trh první dámské hodinky “Cavatina” a zcela mění marketingovou politiku směrem k impulsnímu nákupu. Za cenu jedněch drahých hodinek si zákaznice může pořídit několikery hodinky TIMEX a střídat je podle příležitosti. Vyvinutá technologie umožňuje společnosti nabídnout širokou řadu modelů.

1970s : Od poloviny 70-tých let má znovu přejmenovaná společnost Timex Corporation prodáno vice jak 500 miliónů hodinek v prodejní síti 250.000 prodejen. Tento record nebyl nikdy žádnou jinou hodinářskou firmou překonán.

1980s : Jako jediná americká hodinářská firma dokázal TIMEX “přežít” drtivý nástup nových digitálních hodinek a trvdý cenový boj s výrobci z Asie. Timex postupně opouští výrobu mechanických strojků a s příchodem digitální technogie uvádí na trh modelovou řadu TIMEX Ironman Triathlon® vyvinutou ve spolupráci špičkových atletů a průmyslových designerů. Během jediného roku se Ironman Triathlon® stává nejprodávanější modelovou řadou v USA a na celém světě.

1990s a současnost : TIMEX s téměř 150-ti letou historií důrazně potvrzuje svoji tradici, technologickou inovaci a vedoucí postavení na světovém trhu. V roce 1992 uvádí na thr první hodinky s elektroluminisenčním osvětlením Indiglo® night light, kterým je dnes vybaveno vice jak 75% všech hodinek TIMEX. Další inovací je All-Day Indiglo® displej, který využívá hologram pro zlepšení čitelnosti číslic. V roce 1994 TIMEX uvádí model Data Link®, sofistikovaný nástroj, který má plánovací kalendář, telefonní seznam a díky spoluprácí se společností Microsoft komunikuje s počítačem. Rok 1998 přinesl inovativní analogové hodinky s budíčkem i-Control™ a rovněž ve spolupráci s Motorolou pager Beepwear®.

S příchodem nového tisíciletí je TIMEX globální značkou, pravidelně hodnocenou jako číslo jedna mezi 50 nejznámějšími módními značkami a jako třetí nejpopulárnější dámská značka.